30 Aralık 2012 Pazar

4+4+4 EĞİTİM SİSTEMİ

                    4+4+4 Eğitim Sistemi Neler Getiriyor?








Meclisten geçen 4+4+4 eğitim sistemi ile ilköğretim; 4 yıllık zorunlu ilkokul ile 4 yıllık zorunlu ortaokuldan oluşuyor. Artık eski sistemlerde olduğu gibi ilkokul ve ortaokullar ayrı olacak. Ancak olanakların elvermediği yerlerde ikisi birden olabilecek, ortaöğretim liseler ile birleştirilebilecek. 4+4+4 sisteminin en çok tartışılan yönlerinden biri olan imam hatip okulları da eski sisteme dönüyor. 4+4+4 sistemi ile imam hatip ortaokulları geri geliyor. Kanunda ilköğretim kurumları tanımı yapılırken imam-hatip ortaokulları da bu okullar arasında yerini aldı. Yeni sistem ile 4 yıllık temel eğitimin ardından gelen ve 4 yıllık zorunlu ve farklı programlara yer veren ortaokullar arasında imam hatip okulları da sayıldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder